Velika razstava UJU ob priliki skupščine v avgustu. 1. Namen in ureditev razstave. Šolska razstava za vso državo, ki jo priredi UJU o prsliki desetletnice obstoja udruženja, ima namen pokazati kakšna 'je danes naša narodna šola in kakšen je njen napredek v zadnjih 10 letih. Prvič se bo sedaj lahko spoznal učitelj iz Šumadije, po= sredno na izdelkih z delom svojega tovanša iz Primorja, kjer so drugačne kulturne in gospodarske razmere, ki vplivajo na njegos vo delo v šoli. Učitelj iz Slovenije bo lahko pokazal delo v osemrazredni šoli svojemu tovanšu iz Bosnc, ki delujc v najtežjih so= cialnih razmerah. Namen te šolske razstave za vso državo je: spoznanje celokupne naše narodne šrole; s tem namenom je pa že tudi določena njena smer in delo na nje organi« zaciji. Državna razstava bo ipokazaia delo naše šole v najrazličnejših razmerah in pa najspecifičnejše lastnosti tega dela, ki ga zahtevajo kulturne in gospodarske razmere. Ta razstava naj pokaže: 1. Otroške pismene sestavke in risbe iz vseh učnih predmetov: raČunstva, jezikov« nega pouka, zemljepisja (zemljevidi) in zgo* dovina, prirodoznanstva v(diagrami itdj), b iz krajev, kjer so že organizirani visji raz» redi narodne šole, posebni pismeni in drugi izdelki iz prirodoznanstva. 2. Ročna dela. deška in dekliška, v zvezi z ostalim poukom, kot učilo; posebno pred* meti, ki so jih izdelali učenci sami in s po^ močjo učiteljstva z namenom, da se jih upo* rablja kot učila. 3. Ročna dela, deška in dekliška, kot predmet s posebnim ozirom na narodno or* namentiko in uporabo v folklori (primitivni modeli etnografskega značaja). 4. Učila v duhu delovne šole. ki so jih izdelali učitelji za svoje delo v šoli. Na ta način se dobijo razstavni pred* meti o delu v šoli za vse učne predmete. a na razstavi se jih bo grupiralo tako, da bo mogoče ustvariti skupno sliko o deiu v vsas kem učnem predmetu pod raznimi okolno stimi. Ta del bi se mogel imenovati iniimid del razstave, a poleg njega bo ponazorovalo našo narodno šolo še to: a) učne knjige za vse učne predmete, ki se jih uporablja v naših narodnih šolah. b) .Mladinski listi in pa najznačilnejše knjige iz mladinske književnosti, ki služijo kot dopolnilno čtivo. Razvrstitev učnih knjig, mladinskih li« stov in knjig mora izvršiti vsaka sekcija zase; učne knjige bodo razstavljene po učnih predmetih, listi in knjige pa skupno. Da bi se mogel pokazati vsestranski raz* voj narodne šole v naši državi po ujedinjes nju, smo naprosili ministrstvo prosvete, da pripravi za to razstavo posebne statistične tabele in diagrame. Statistični materijal o razvoju šolstva in grafični izkaz morejo pri« praviti sekcije za svoj teritorij — ali po ba» novinah, ali pa za teritorij, za kateri je ve» ljal neki zakon pred uveljavljenjem zakona o narodnih šolah iz leta 1929. Učiteijstvo naj da v ta namen na razpolago slike posa« meznih šolskih poslopij. Najbolj bi odgovar* jali temu namenu albumi šolskih stavb, ure» jeni po banovinah in srezih (slike v velikosti razglednic), a pod vsako šolo je treba označiti kraj, kjer se nahaja in leto, ko je bila zidana. Ti albumi bodo najjasnejše ilu= strirali stanje šol v posameznih banovinah in srezih. Poleg šolske statistike se naj pripravijo vse tiskovine, ki služijo šolski admmistraciji v posameznih banovinah tako, da se zamore dobiti čim popolnejša slika učiteljevega šol= skega dela. Tudi ta materijal bi morale pri* praviti posamezne sekcije. Na razstavi bodo tudi posebni oddelki: a) za ureditev otroških vrtcev in zave* tišč in delo v njih; b) za specialne zavode in šole za de« fektrio deco. Razstavo šolske higijene in telovadbe po sokolskem sistemu bo pripravil poseben centralni odsek. c) Na razstavi bi mogle dobiti poseben oddelek tudi poskušne šole (razredi). če se javijo. Isto velja za kmetske in nadaljeval« ne šole. 2. Organizacije in zbiranje razstavnih predmetov. Zbiranje predmetov potrebnih za raz= stavo je določil že gospod minister prosvete z razpisom O. N. Br. 1502 z dne 21. febru* arja 1930. leta. Da se bo pa moglo to zbiranje izvesti, je potrebno, da pripomore vsak učitelj po svojih močeh. Zato prosimo: 1. Da izbere vsaka šola predmete, ki bi prišli v poštev za razstavo kot je to rečeno pod 1. in da te predmete dostavi najkesneje do 5. julija t. 1. pristojnemu sreskemu šol= skemu nadzorniku. Sigurno pa naj pošlje vsak upravitelj sreskemu šolskemu nadzor* niku sliko svoje šole s potrebnimi podatkv 2. Da sreski šolski nadzorniki z neka« terimi tovariši sortirajo prejeti materijal. To je potrebno. ker ni prostora, da bi se raz= stavilo vse. kar bode zbranega. Za razstavo so potrebni najmarkantnejši predmeti, s ka= terimi se more pokazati smisel dela in spc cifičnost okolice in razmer pod katerimi se dela. Vsak predmet, namenjen za razstavo, mora imeti označeno šolo (kraj, srez, bano* vino) odkoder je. 3. Sreski šolski nadzorniki bodo poslali zbrani in sortirani materijal za Dravsko ba= novino na poverjeništvo UJU v Ljubljani in to sporazumno s prosvetnim oddelkom kra» ljevske banske uprave. Sekcije morajo izvos liti posebnc odseke. ki bodo ta materijal sprejeli, ponovno sortirali in uredili za po* samezne oddelke na razstavi in jih že ure=> jene odposlali v Beograd najkasneje do 5. avgusta t. 1. 4. Vsaka sekcija mora določiti 2 do 3 člane iz odseka za centralo, ki bodo ob do* ločenem času šli v Beograd zaradi urejevanja na razstavi. 3. Stroški razstave. Da bi bili stroški za razstavo čim manji\ je delo posameznikov prostovoljno in se v nobenem slučaju ne honorira. Razstava je zamišljena idealno in zato apelira UJU na idealizem svojih članov, da čim bolje repre* zentirajo našo šolo. Razstava se ne prireja samo zaradi učiteljstva, marveč tudi zaradi ljudstva in pristojnih oblasti, da bi imeli pri= liko videti delo naše narodne šole in da morejo objektivno presoditi napore in ide* alno delo učiteljstva narodnih šol. Nadeja« mo se, da bode prišlo tudi učiteljstvo iz ino* zemstva, zato je potrebno, da tudi napram tem dostojno reprezentiramo našo šolo. Vsa razstava naj pokaže idealizem našega uči* teljstva in delo naše države za prosveto. Kljub prostovoljnemu delu učiteljstva, je treba računati s stroški: 1. za prevoz mate* rijala; 2. za bivanje prirediteljev iz notra= njosti države v Beogradu i. dr. Stroški za prevoz bodo nastali šele s po» šiljatvijo na sekcije UJU, ker šole lahko pošljejo nadzorniku brezplačno. UJU bo skušalo dobiti brezplačen prevoz tudi na že= leznici. V vsakem slučaju bodo nosile stroške za prevoz materijala sekcije UJU, na kate* rih teritoriju je zbran materijal za razstavo. Stroške za prireditev razstave v Beogradu bo pa nosil izvršni odbor, ki se bo pobrigal tjidi za preskrbo oseb, ki pridejo iz notranjosti drža^e. Razstava mora biti vidna manifestacija pedagoško = prosvetnega delovanja jugoslo« vcnskega učiteljstva in zaradi tega apelira« mo na vse tovariše(ice), da nam pri tej akciji pomagajo z delom in nasvetom.