2 UVODNIK Mag. Mateja Drnovšek Zvonar Drage bralke in bralci, upam, da ste se v času jesenskih počitnic naužili lepega vremena, s katerim nas je narava razvajala celotno jesen. Bil je kar nekakšen obliž na preostalo dogajanje in večinoma nič kaj prijetne novice v povezavi z epidemijo. Če si ne želimo postati slabe volje zaradi njih, je veliko boljša izbira naša revija, v kateri se skriva tisoč in ena ideja, kako še dodatno obogatiti vaše delo. Tako kot je po navadi pisana in bogata s plodovi jesen, je enako z domišljijo, iznajdljivostjo in delavnostjo pri vas. Če pravijo, da žena podpira tri vogale hiše, za šolske knjižničarje velja, da podpirajo prav vsakega učenca in zaposlenega na šoli. Samo stopiti morajo do vrat knjižnice in že se znajdejo v varnem zavetju, kjer jim bomo na pomoč priskočili šolski knjižničarji. Včasih je dovolj že, če uporabnikom samo prisluhnemo, naslednjič potrebujejo pomoč pri izbiri knjige, izdelavi referata. Kako zelo se potrudite za njih, kažejo tudi prispevki, ki jih predstavljamo v reviji Šolska knjižnica. V letošnji zadnji številki vam predstavljamo zelo raznovrstne prispevke. Nekateri so vezani na delo na daljavo, za katerega vsi upamo, da ne bo spet postal naša nova realnost, saj je stik v živo še vedno najbolj pristen, drugi pa predstavljajo izjemno zanimive izpeljave ur knjižničnih informacijskih znanj. Karkoli nas čaka v naslednjih tednih ali mesecih, zagotovo boste ideje in podporo našli tudi v njih. Ne zgodi se pogosto, da v uredništvo dobimo prispevek iz glasbene šole, in ravno zaradi tega je članek Vloga in delo knjižnic glasbenih šol še toliko bolj dobrodošel in sem prepričana, da ga boste z zanimanjem prebrali. Zelo pogosto se soočamo tudi z nemotiviranimi uporabniki šolske knjižnice in mogoče bo komu izmed vas zanimiva in uporabna ideja, predstavljena v prispevku S pravljico po svetu. Vedno so dobrodošli tudi prispevki, ki nam osvetljujejo pogled na naše uporabnike. Jasno nam je, da vsi uporabniki niso enako zainteresirani za branje, kljub temu da jim pogosto in na različne načine povemo, zakaj je to za njih dobro. Leta 2018 je v Sloveniji potekala raziskava, ki je preučevala, kateri dejavniki prispevajo k neenakosti v pogostosti branja. Ugotavljali so, kako na pogostost branja vplivajo spol, družina, socialno- ekonomski status in izobrazba staršev. V prispevku tudi vidimo, kako pogostost branja vpliva na njihov šolski uspeh. Še vedno nam močno v spominu ostaja tudi delo na daljavo in knjižničarji na mnogih šolah so se tudi v tem pogledu izvrstno znašli. Poiskali so načine, kako ohranjati stik z uporabniki in jih na daljavo opolnomočiti za iskanje relevantnih informacij. In preberete lahko, da se da tudi popularni knjižničarski krožek izpeljati na daljavo. Šolske knjižničarke in knjižničarji pa se vedno povezujemo tudi z drugimi knjižnicami in sodelujemo v različnih projektih. Povsod se dela z mladimi lotevamo na svoj način in prav je, da te načine dela tudi predstavimo. Topla jesen se bo s svojimi barvami kmalu umaknila bolj zimskim temperaturam. Te nas bodo nekoliko bolj prikovale v udobje kavča in zaradi krajšega dne bo tudi več časa za branje knjig, zato je čisto mogoče boste dobili tudi navdih in dobro idejo, kaj bi še nadgradili pri vašem knjižničarskem delu. Vaši prispevki za revijo Šolska knjižnica so nadvse dobrodošli, saj so vrelec ponosa in zagona tudi za druge šolske knjižničarje. Res bi bila velika škoda, če svojega znanja ne bi širili med druge. Dobra volja, smeh in ideje so nalezljivi v pozitivnem smislu. Da imate v rokavu že veliko odlično izpeljanih dejavnosti v vaši knjižnici, niti najmanj ne dvomim. Če pa pri pisanju začutite blokado, pa lahko začnete z iskricami. Vedno znova nas nasmejijo in nam polepšajo knjižničarske dneve. Delite dobro voljo in smeh še z nami in nam pošljite iskrice iz vaše knjižnice na naslov revija.solskaknjiznica@zrss.si.