Opis
Namen članka je osvetliti pomen Grlice kot ključne revije za otroško in mladinsko glasbo na Slovenskem med letoma 1953 in 1988 za prenos ideoloških in družbenopolitičnih prvin takratnega političnega in družbenoekonomskega (socialističnega) sistema. S pomočjo zgodovinskorazvojne in zgodovinskoprimerjalne metode članek predstavi tri ugotovitve. Prvič, Grlica je bila predvsem strokovna revija, ideoloških komponent je bilo v njej v celotnem obdobju izhajanja nasploh malo. Drugič, tiste, ki so bile prisotne, so bile razvidne predvsem v prvem obdobju izhajanja Grlice, tj. do leta 1965, nato pa so počasi presahnile. Končno, ključna ugotovitev je, da je na Slovenskem med letoma 1953 in 1988 obstajala glasbena revija za otroke in mladino, ki je strokovnost absolutna postavljala pred usklajenost s pričakovanji takratne politične oblasti. To se je pokazalo v številnih strokovnih in poljudnih razpravah s področja zborovskega petja, pa tudi v notni prilogi. Glede slednje velja poudariti še, da so v njej svoje skladbe objavljali skladatelji različnih svetovnonazorskih prepričanj in tudi glasbenih slogov, kar pomeni, da je bila Grlica v svojem bistvu ne samo strokovna, ampak tudi široko razgledana in odprta glasbena revija, o čemer priča tudi njena aktualnost še danes, po več kot 60 letih njenega obstoja.