Prometna razbremenitev kliničnega centra Deset let in več dokazujeta uprava in gradbeni odbor kli-ničnega centra, poleg drugih meščanov, da naj se sedanje tranzitne cestne smeri, ki pe-ljejo preko ali neposredno ob kliničnem centru, čim bolj umakne iz za bolnike prizade-tega območja. Ako se je Ljubljana pred leti odločila, po zelo težki in burni presoji, za sedanjo lo-kacijo kliničnega centra, po-tem smo jo dolžni, poleg ogro-mnih novih investicij toliko bolj čuvati in humano varo-vati. 2al, nam tudi prometna Stu-dija ni prikazala nobene bist-vene dopolnitve, saj v časov-nern razmaku ukinja ledel Za- loške ceste, v celotd pa ohra-nja Njegoševo ulico, ki odreže otroško bolnico, predvsem pa novo Jenkovo ulico, kl odreže vojno bolnico od sicer enotne površine skupnega kliničnega centra. Toda kljub utemeljenim pri-pombam, ki so jih dali pred-stavniki bolnice in prebivalci, je ostalo vse pri starem in v 10 (deset) letni program grad-nje mestne cestne mreže je prišla predelana Njegoševa ulica z vsoto N ddn 162,000.000. Ker je trenutno desetletni program gradnje cest v splo-šni preeoji pri občinah in me-stu, potem je pravllno, da Lju-bljana in okolica podpreta upravdčene zahteve uprave kli- ndčnega centra, ko brani bol-nike pred ropotom, smradom, piini, prometom itd. Vsi mora-mo združeno braniti pravilni človeški odnos do bolnikov ter do velikih investicijskih vla-ganj v klinični center. Stro-kovnjaki naj skušajo poiskati primernejše rešitve, predno se odločamo, kaj bomo gradili. Prikazana skica nam kaže eno izmed rešitev tega zelo zahtevnega vprašanja. Vsekakor je veoina prebival-cev predlagala prenos prome-ta sever — jug, to je iz Nje-goševe ulice v Grablovičevo, ki poteka ob Dolenjski želez-nici ter na obodu kliničnega centra,. medieinske fakultete, varstvenih ustanov, šole inno- vega stanovanjskega naselja Stari Vodmat. Z izgradnjo novega mostur Štepanjskem naselju se je pa stanje znatno zboljšalo, saj sedaj del tovornega prome-ta že lahko preusmerjamo iz Titove, Šmartinske in Zaloške ceste na Kajuhovo ulico ter dalje po Litijski in Hradecke-ga cesti protd Dolenjski in No-tranjski. V Mostah so pri reševanju športnega parka Kodeljevo zmagali oni predstavniki, ki so zahtevali, da ne bo poteka-la nova Litijska cesta ob par-ku na levera bregu Grubarje-vega prekopa, nego da ostarie na desnem bregu, pa čeravno bo treba rušiti veliko i*iš. Ta-ko so v celoti ohranili špor^fc ne površine. Tudi občini Vič-Rudnik ter Center ugovarjata gradnji za-časne obvoznice preko čistega stanovanjskega območja Prul, Trnovega in Kolezije po Pri-vozu, Opekarski cestl in Cesti v Mestni log ter predlagata prenos prometa v končno tra-so južno od Malega grabna. Vse to pa pogojuje možnost neposredne povezave Ižanske ceste z Litijsko cesto po de-snem bregu Grubarjevega pre-kopa. Eavno ta nova perspektdv-no zelo važna povezava sever — jug v ožini med Gradom in Golovcem pa omogoča nepo-sredni priključek Grabloviče-ve ulice, ki naj bi tako pre-vzela promet iz sedanje Nje-goševe ulice. Po prikazani študijd naj bd bili nato vsi ulični priključkl do kliničnega centra slepe uli-ce z obračališčl za stanovalce. Javni avtobusni promet ob all skozi klinični center ter parki-rišča bo tretoa smiselno prila-goditi novim razmeram in funkcijam khručnega centra. 2e sedaj pa je mogoče uvesti enosmernl promet po Njego-ševi ulici proti severu in po Rozmanovi proti jugu, kar bi znatno omililo prometne ne-dostatke vzdolž poliklinike vse do gradnje predlagane Grablo-vičeve ulice. Ciril Stanič