Opis
Vprašanji, kakšen mora biti kakovosten sodoben pouk in kako kakovosti zagotavljati, intenzivno zaposlujeta tako splošne kot specialne didaktike. Razumevanje koncepta kakovostnega pouka pa je v praksi prepogosto prepuščeno posameznikovi lastni predstavi in njegovim prepričanjem. Glavni namen članka je ugotoviti, kakšne so predstave o kakovostnem pouku nemščine pri študentkah in študentih na začetku drugostopenjskega pedagoškega študija Nemščine. Raziskava je osnovana na analizi risb, ki so jih študentke in študenti nemščine narisali na začetku semestra in ponazarja-jo njihove predstave o kakovostnih aktivnostih učiteljev, učencev in kakovostnem učnem okolju. Ugotovitve kažejo, da si večina bodočih učiteljic in učiteljev še vedno predstavlja kakovosten pouk precej tradicionalno, z učiteljem ali učiteljico v ospredju, veliko šolsko tablo, učenkami in učenci, ki sedijo v vrstah, rešujejo naloge in poslušajo navodila ter razlago učiteljice. Tudi podoba učilnice, za-prtega prostora z učiteljskim pultom, klopmi in učnimi pripomočki, ostaja trdno zasidrana v njihovih predstavah. Čeprav se nakazujejo spremembe, saj je kar nekaj bodočih učiteljic in učiteljev prikazalo aktivne metode dela, sodelovalno učenje, sodobno tehnologijo in učne pripomočke ter alternativne postavitve šolskega inventarja, se kaže potreba po tem, da se pri pedagoških predmetih v času študija intenzivneje ukvarja tudi s temami, ki so na prvi pogled banalne, a v resnici še kako pomembne. Če želimo povečati kakovostno šolsko prakso, je treba študentke in študente tekom študija spodbuditi k refleksiji o kakovosti pouka in jih podpreti pri njihovih prvih učiteljskih korakih.